آلودگی هوای کلان شهر ها و چالش در تهیه بنزین مهم ترین عوامل رویکرد به
استفاده از خودرو های با سوخت جایگزین مانند گاز فشرده باتری و انرژی
خورشیدی بوده اند . وانگهی خودرو هایی که تنها یکی از منابع مزبور را به کار
می گیرند به علت کمبود قدرت تحویلی عوامل پسند نبوده اند . راه کار ماهرانه
ادغام این منابع با موتور های بنزینی متداول است .
در این مقاله خودوری پریوس ساخت تویوتا مبنا قرار گرفته است و با اعمال
تغیرات مناسبی طرح ساخت خودرویی با موتور صبا ساخت سایپا به همراه
باتری سدیم گوگردی بررسی شده است که مزایای متعددی از جمله کاهش مصرف
سوخت و آلودگی و بهبود کارایی را ارائه می دهد .
مساله اساسی انتخاب چیدمان مناسب اختلاط قدرت می باشد به نحوی که موارد
مطلوب و قوانین استاندارد ها را لحاظ نماید .
بنابراین شبیه سازی خودرو در چند آزمایش رانندگی لحاظ گردیده استخودروری
برقی مختلط در چها ر جز اصلی سنجیده شده است : موتور درون سوز ماشین های
برقی میکرو کنتر لر و مبدل ها . ماشین های برقی نوعی موتور القایی هستند که در
هنگام روشن کردن خودرو حکم موتور استارت را دارند در سرعت آرام تنها نیروی
محرکه هستند ، در سرعت بالا به کمک موتور درون سوز می شتابند و گاهی به عنوان
دینام باتری پر کن استفاده می شوند . هم چنین هنگام ترمز گیری باعث برگشت انرژی
به باتری می شود بنابراین جریان مستقیم باتری باید توسط مبدل هایی که از میکرو
کنترلر فرمان می گیرند برای تغذیه موتور برقی مدوله شود .
باتری عنصر اصلی تمامی ماشین های مختلط است زیرا سرمایه گذاری اولیه هزینه جاری
و کارایی را تعییین می کند . خودر.های امروزی میکرو کنترلر های متعدد را در قسمت های
مختلف هود دارند که توسط واحد کنترل مرکزی مدیریت می شوند . این واحد باید به
نحوی برنامه ریزی شود که حسب محیط تصمیمات وقفی سریعی بگیرد و نیز این تصمیمات
بعضی ملاحظات مانند عمر باتری را رعایت کنند.
استفاده از زبان های برنامه نویسی سطح بالا برای مدیریت خودرو مطلوب می باشد اما لازم
است تا دستورالعمل ها به تامین مواردی چون کلید زنی مبدل ها زمان سنجی شوند .
فرم در حال بارگذاری ...