وبلاگ

توضیح وبلاگ من

قدرت واسطه گری در بازارهای برق

 
تاریخ: 04-12-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

:
واسطهگری به سودآوری از طریق خرید و فروش همزمان یك نوع كالا و یا نوع مشابه آن اطلاق
میشود كه در این خرید و فروش میزان سرمایهگذاری خالص صفر است. واسطهگری در صنعت برق كه
امروزه در حال تجدیدساختار شدن میباشد، یك ایده جدید به حساب میآید. البته شایان ذكر است كه
واسطهگری در سایر بازارها از جمله بازارهای مالی پدیده نوینی نیست. استفاده توسعه یافته از
واسطه گری هر گونه فعالیتی كه در جهت خرید یك كالای نسبتا زیر قیمت و فروش كالای مشابه و
نسبتاً بالای قیمت برای سودآوری باشد را شامل میگردد. در این تحقیق ابتدا انواع واسطه گری در كلیه
بازارها بصورت كلی تعریف شده و سپس به بحث در مورد انواع واسطه گری در بازارهای برق پرداخته

میشود. دو نوع واسطه گری در بازارهای برق مورد توجه قرار میگیرند، واسطه گری بین كالاهای همنوع

 

پروژه دانشگاهی

 

و واسطهگری بین كالاهای غیر همنوع كه اصطلاحا به آن واسطهگری بین ما بین نیز گفته میشود.
بطور كلی عمل واسطهگری به سه عامل هدفمند بودن، موقعیت مناسب داشتن و روشهای مناسب
جهت رسیدن به هدف مورد نظر كه سودآوری می باشد وابسته است. هدف واسطهگری مشخص است،
سودآوری بدلیل تفاوت قیمت در تبادلات لحظهای یا خرید و فروش یك نوع كالا یا كالای از جنس متفاوت.
فرصت كسب سود در واسطهگری مربوط به تفاوت در قیمتها بین كالاهای همنوع و مشابه میباشد. نحوه
شناخت واسطهگری، خرید و فروش همزمان یك نوع كالا یا مشابه آن نوع كالا میباشد. در تعاریف جدید
نیز هدف اصلی كماكان به دست آوردن سود میباشد. اما ممكن است كه بر خلاف تعریف اولیه در این موارد
به سرمایهگذاریهای اولیه نیز نیاز باشد، البته عامل سودآوری، همانند سابق تفاوت در قیمت كالاها است.
بنابراین اصلاحات جدیدی در مورد سه عنصر واسطهگری جهت نشان دادن تعاریف جدیدی از واسطه گری
ایجاد شدهاند كه در این تحقیق ضمن تعریف این موارد به بررسی مثال هایی كاربردی از واسطه گری در
بازارهای برق نیز پرداخته میشود.


فرم در حال بارگذاری ...

« نهان نگاری دیجیتالآشنایی با انواع ترانسفورماتورهای خشک »
 
مداحی های محرم