جهانی شـدن و افـزایش تغییـرات در فنـاوری مـی باشـد. در چنـین محیطـی سـرمایه فكـری و
داراییهای نامشهود از عوامل مهم موفقیت بشمار میروند.تحقیق حاضر رابطه بین بازارگرایی (با تكیه
بر سه مفهوم توجه به مشتری، توجه به رقبـا وهماهنگی بینبخشی) و سرمایه فكری
را در صنعت بیمه بررسی میكند.
سرمایه فكری به عنوان دارایی نامشهود یك سازمان میباشـد و شـامل دانـش، تجربـه، مهـارت شخصی
، روابط خوب و یا توانایی فناوری است ،سرمایه انسانی ؛تركیبی از دانـش ، مهـارت هـا وتجربیات كاركنان
یك بنگاه، سرمایه مشتری (رابطهای )؛ عبارت اسـت از روابـط بـا افـرادی كـهبنگاه اقتصادی با آن ها
به كار تجاری میپردازد كه شامل مشتریان و عرضه كنندگان میباشد . سرمایه ساختاری؛ داراییهای
غیرمرتبط بـا نیـروی انـسانی را شـامل مـی شـود كـه عبارتنـد از فناوریها، فرآیندها، ابداعها، اموال فكری
، داراییهای فرهنگی و روش هایی كه شـركت را قـادر
فرم در حال بارگذاری ...