وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی انواع و میزان اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان دختر و پسر

 
تاریخ: 04-12-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

طرح مساله و چارچوب نظری آن

 

 

با توجه به اجتماعی بودن آدمی از لطحاظ زمینه های بهنجاری و نابهنجاری رفتارها مطاله رفتاری فرد و شناخت اختلالات رفتاری وی بسیار حائز اهمیت است . در پژوهش حاضر میزان اختلاات رفتاری بین دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم راهنمایی شهرستان ابهر مورد بررسی قرار می گیرد .

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

ساخت جمعیت کشور ما به گونه ای که نوجوانان و جوانان بیشترین قشر آن را تشکیل می دهند که شناخت تنوع و میزان اختلالات دانش آموزان در جهت برنامه ریزی ها و فعالیتهای آموزشی و پرورشی کاری بس مهم است . منظور از اختلاات رفتاری آن دسته از رفتارهایی است که از دیدگاههای روان شناسی و جامعه شناسی بهنجار نمی باشد و مساله مورد تحقیق اختلالات رفتاری عبارتند از : هیجان پذیری وسواس ف تمایل به گوشه گیری ، رفتار و انکارپارانویایی ، افسردگی ، گرایش به پرخاشگری و رفتارهای تهاجمی ، بی قراری ، گرایش رفتارهای ضد اجتماعی است .

نتیجه تصویری برای موضوع افسردگی

اهمیت و ضرورت تحقیق :

 

 

زندگی آدمی به دوره هایی تقسیم می شود یکی از این دوره ها « نوجوانی » است که به اعتقاد اغلب دانشمنان و روان شناسان دوره مهم و

پروژه دانشگاهی

 حساس در زندگی هر فرد محسوب می شود حالتهای روانی ، احساسات شدید نوجوانی یکی از منابع خطرزا برای سلامتی فرد است که اختلالات رفتاری نشانگر نبودن سلامت روانی جسمی فرد است .

نتیجه تصویری درباره سلامت روانی

اساسی ترین راههای مقابله با مشکلات نوجوانان شناخت اختلاات رایج و شایع بین نوجوانان است . کار برای یافته های این پژوهش می توانند کلیه کسانی باشند که با نوجوانان سروکار دارند از جمله والدین ، مربیان ، مشاوران ، معلمان ، دست اندر کاران نظام آموزش و پرورش و تکوین شخصیت نوجوانا سهیم هستند پس شناخت انواع و میزان اختلالات رفتاری دانش آموزان بسیار مهم است تا در زمینه اطلاعات کافی نباشد تعلیم و تربیت و مجریان بی شک امور محوله موفق نخواهند شد .

 

 

اهداف تحقیق :

 

 

 

    • شناخت به موقع این اختلالات در بین دانش آموزان دبیرستانی و داشتن اطلاعات کافی در زمینه علل ایجاد این اختلالات و انواع آنها ، نحوه شناخت این اختلالات و درمان به موقع این اختلالات است .

 

 

    • ایجاد زمینه های پیشگیری از این اختلالات در مدارس .

 

 

    • با بالا بردن درک و آگاهی نوجوانان به رفتارهایشان و چگونگی برخورد با مشگلات  .

 

 

 

 

 

فرضیه های تحقیق :

 

 

فرضیه اصلی :

 

 

بین میزان و انواع اختلالات رفتاری دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم راهنمایی شهرستان ابهر تفاوت وجود دارد .

 

 

فرضیه های فرعی :

 

 

1-  میزان هیجان پذیری در بین دختران و پسران با هم متفاوت است .

 

 

2 –  میزان وسواس در بین دختران و پسران با هم متفاوت است .

 

 

3 –  میزان گوشه گیری در بین دختران و پسران با هم متفاوت است .

 

 

4 –  میزان پارانویایی در بین دختران و پسران با هم متفاوت است .

 

 

5 –  میزان افسردگی در بین دختران و پسران با هم متفاوت است .

 

 

6 –  میزان پرخاشگری در بین دختران و پسران با هم متفاوت است .

 

 

7 –  میزان بی قراری در بین دختران و پسران با هم متفاوت است .

 

 

8 –  میزان رفتار اجتماعی در بین دختران و پسران با هم متفاوت است .

 

 

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی الگوی سنی ازدواج در ایرانبررسی تاثیر زنگ ورزش بر روی سلامت روانی دانش آموزان »
 
مداحی های محرم